סדנת אוכל טבעוני

למה לאכול טבעוני?

אכילה טבעונית היא דרך מצוינת להגביר את השמירה על הסביבה ועל הבריאות שלך. אם אתם מעוניינים  ללמוד עוד על טבעונות, במאמר שלפנייך תלמד אתכם הכל בנושא זה. ישנם יתרונות רבים בלהיות טבעוני ועל חלקם נדבר בסדנה זו. למשל, תלמדו כיצד אכילה טבעונית יכולה לעזור להציל את כדור הארץ, לשפר את בריאותך הנפשית, ואפילו לגרום לכך שתחיו זמן רב יותר! בסדנה הטבעונית אעניק לכם גם המלצות לרכישת מוצרים טבעונים כדי שתוכלו להתחיל!

סדנת אוכל טבעוני גיוזה (Medium)

 

סדנת אוכל טבעוני: למה לעבור לתזונה טבעונית?

הטבעונות היא תזונה שאינה כוללת את כל המוצרים מן החי, לרבות בשר, ביצים, מוצרי חלב ודבש. לעומת זאת, תזונה צמחית כוללת ירקות, פירות, דגנים וקטניות. בנוסף, אדם שחי באורח חיים טבעוני, נמנע גם מלבישת בגדים שמקורם בבעלי חיים ובשימוש בפריטים אחרים שמקורם בבעלי חיים, למשל עור. התפיסה הרווחת בדרך כלל של אנשים היא שטבעונות מהווה בחירת אורח חיים קשה. אנו פה כדי להגיד: זה לא חייב להיות ככה. יש הרבה יתרונות לאורח חיים טבעוני ולאכילה טבעונית בפרט, וכדאי לנסות!

למה כדאי לאכול אוכל טבעוני?

הפופולריות של טבעונות גדלה בשנים האחרונות, כאשר מפורסמים כמו אלן דג'נרס, ביל קלינטון וביונסה הפכו לטבעונות מסיבות בריאותיות. טבעונים נוטים פחות לסבול ממחלות לב וסרטן לעומת אנשים שאוכלים בשר. בנוסף, מחקרים מראים שטבעונים נוטים לחיות זמן רב יותר מאשר עמיתיהם אוכלי בשר, כיוון שהם נמצאים פחות בסיכון לחלות במחלות הללו.

תזונה טבעונית היא בדרך בעלת אחוזי שומן נמוכים יותר לעומת תזונה טיפוסית המבוססת בשר, כיוון שהיא לא כוללת בשר שומני. בנוסף, התזונה עשירה בסיבים, ויטמינים C ו-E, אשלגן ומגנזיום. יתר על כן, בעקבות הצריכה הגבוהה של אשלגן, לטבעונים עשויות להיות רמות לחץ דם נמוכות יותר מאשר ללא טבעונים, דבר שכמובן עשוי להפחית את הסיכון ליתר לחץ דם.

בסדנה נלמד איך לבשל אוכל טבעוני בצורה בריאה?

הסדנה תעסוק בנושאים הבאים:

– טבעונות – מהי תזונה טבעונית ולמה אנשים צריכים לשקול זאת?

– אכילה בריאה – איך עושים בחירות מזון טבעוניות בריאות ואיך מכינים אותן בצורה בריאה?

– הכנת אוכל – איך לבשל סוגים שונים של מנות טבעוניות?

– תכנון תפריט – כיצד ניתן ליצור תוכנית תזונה מאוזנת, הכוללת מנות טבעוניות?

– דגימה של מתכונים מפורסמים מכל העולם.

סדנה זו מיועדת לאנשים המקיימים אורח חיים טבעוני וכן למי שמעוניין להפוך לטבעוני ורוצה לדעת להכין אוכל טבעוני בצורה בריאה. בסדנה תלמדו על סוגי האוכל הטבעוניים השונים, כיצד לבשל אותם ואיזה מרכיבים תצטרכו. כמו כן, בסדנה נדבר גם על היתרונות של טבעונות כמו ירידה במשקל, עלייה ברמות האנרגיה והורדת רמות הכולסטרול.

 

לאכול בחוץ כטבעוני

טבעונות נמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות, כאשר חלק מהאנשים טוענים שזו דרך אכילה בת קיימא ואתית יותר. בשל כך, מסעדות טבעוניות צצות בכל העולם. הפעם הראשונה שהלכתי למסעדה טבעונית היו כל כך הרבה אפשרויות ולא יכולתי להחליט מה לאכול! היו כל כך הרבה סוגים שונים של אוכל לנסות והכל היה טעים.

תזונה טבעונית לנשים בהריון

דיאטה טבעונית היא דיאטה שאינה כוללת את כל המוצרים מן החי ומרכיבים מהחי. כאמור, טבעונים אינם צורכים בשר, עופות, דגים, ביצים, מוצרי חלב או כל מרכיב אחר מהחי. לכן, תזונה טבעונית יכולה להיות בריאה עבור אנשים בכל הגילאים ובכל שלבי החיים. עם זאת, נשים בהריון ומניקות צריכות להתייעץ תחילה עם רופא.

רשימות קניות טבעוניות למתחילים

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים בוחרים להיות טבעונים והן משתנות מאדם לאדם. יש אנשים שבוחרים להיות טבעוניים כי הם מאמינים שזה בריא יותר. אנשים אחרים בוחרים להיות טבעונים כי הם מאמינים שזה יותר מוסרי בסדנה אלמד אתכם כיצד והיכן ניתן לקנות אוכל טבעוני בחנויות מכולת באזור שלך ואספק לכם כמה טיפים בסיסיים לבישול ארוחות טבעוניות בבית כולל חוברת מתכונים

זה יכול להיות גם קשה למצוא אפשרויות טבעוניות במכולת כאשר תזונה זו חדשה עבורך. אך חשוב לדעת כי רכישת מוצרים טבעוניים הינה מהנה מאוד כשאתם יותר בקיאים, כיוון שניתן למצוא במכולת כל מיני פריטי מאכל חדשים ומרגשים שאולי לא ראיתם בעבר.